Som platform bruges Pinterest som en kilde til inspiration. Om det er bageopskrifter, interiør, tøj eller noget helt andet, så kan Pinterest bruges til at finde enormt meget inspiration.
Derfor er Pinterest en platform som indeholder enormt meget potentiale i forhold til annoncering. Pinterest har nemlig enormt mange brugere dagligt og har også en bred målgruppe. Med Pinterest kan du med dine annoncer derfor nå ud til en stor målgruppe. Brugerne på Pinterest er samtidig også købsvillige, og mange brugere ender med at købe produkter på grund af annoncerne. Altså kan du også få meget ud af dine annoncer på Pinterest.
Pinterest har pins, på samme måde som Twitter har tweets og Snapchat har snaps. Fordelen ved pins er, at de vises i en del længere tid i forhold til for eksempel tweets og snaps. Faktisk kan pins vises i flere måneder. Derudover kan pins gemmes af brugerne, som derved skaber en nemmere rejse for kunden fra Pinterest til din hjemmeside. Med brug af Pinterest annoncering er du også tidligt med på kundernes købsrejse og har derfor mulighed for at påvirke dem tidligt. Samtidig bliver næsten en tredjedel af tiden på Pinterest brugt på at shoppe, hvilket er længere tid end på andre sociale medier.
Derudover er Pinterest heller ikke et socialt medie, men en visual discovery engine. Mange brugere føler sig også tryggere ved at bruge Pinterest i forhold til andre sociale medier. Samtidig synes en størstedel af brugerne, at Pinterest er en meget positiv platform. Derfor skiller de sig ud fra sociale medier som Facebook og Instagram.
Pinterest har en fordel i annoncering som Facebook for eksempel ikke har. Brugerne på Pinterest er nemlig ikke brandloyale, som brugerne på andre sociale mediere er. Derfor er det nemmere at introducere sig selv som virksomhed og hurtigt få introduceret sit brand. Især når købsprocessen på Pinterest er forholdsvis tidlig. Jo tidligere i købsprocessen du får introduceret dit brand, jo større chancer er der for at påvirke kunderne i din virksomheds retning.
Pinterest annoncering er også forholdsvis nyt, hvilket vil sige, at det stadig er lidt en overset reklameform. Derfor kan du med fordel vælge at bruge Pinterest annoncering og muligvis få et forspring i annoncering i forhold til dine konkurrenter. Derudover er priserne på annoncering billigere på Pinterest end for eksempel på Instagram. Pinterest er altså på mange måder fordelagtig at bruge til sin annoncering, såfremt det bruges rigtigt.
Copyright © PinterestAnnoncering 2021. All rights reserved.
En del af Obsidian Digital