Officielle Pinterest Succes Story

Nordens første

Pilgrim x Obsidian Digital

4x

højere ROAS

80%

lavere CPA

Det danske smykkemærke Pilgrim ønskede at øge onlinesalget hen over Black Friday og juleperioden. Med deres Pinterest-kampagne målrettet mod interesser og populære søgeord opnåede de en 4x højere ROAS sammenlignet med andre sociale medier.

Med det formål at øge onlinesalget besluttede Pilgrim at køre en kampagne målrettet køb på hjemmesiden. I samarbejde med Obsidian Digital og teamet fra Pinterest identificerede de, hvilke søgeord og interesser de skulle målrette mod, og gik derefter i gang med at oprette annoncerne selv.


Pilgrim var omhyggelige med at designe annoncemateriale, der passede godt ind i det organiske indhold på platformen, hvilket diskret drev salg uden at være for 'salgsagtigt'. Annonceteksterne var fokuseret på at hjælpe målgruppen med at finde deres yndlingsprodukter og skabe deres egen personlige stil og look, da de på den måde udnyttede Pinterest stilling som inspirationsunivers.


Ved at bruge Pinterests Shopify-plugin var Pilgrim i stand til nøjagtigt at spore interaktioner og salg gennem deres hjemmeside, så de kunne se, hvordan kampagnen klarede sig.

At hjælpe Pinners med at finde deres favoritter

Kampagnen var en kæmpe succes, og hjalp Pilgrim med at opnå deres største onlinesalg nogensinde over Black Friday og juleperioden. Kampagnen opnåede en 408% ROAS og en 80% lavere pris pr. køb sammenlignet med andre sociale medieplatforme.


Denne præstation har vist Pilgrim, at Pinterest altid bør være en vigtig del af deres digitale marketingmix. Platformen leverer resultater, mens den forbliver tro mod brandet og effektivt kommunikerer med deres publikum.


Fremover planlægger Pilgrim at øge deres budget på Pinterest og udvide deres annonceringsindsats med kampagner, der fokuserer på nye kollektioner og sæsonbestemte styles.

Fremmede rekordsalg i Q4

Pinterest har været en fantastisk måde at øge brand awareness og engagement, drive trafik og booste salget og med et 408 % højere ROAS sammenlignet med andre platforme, er det rimeligt at sige, at Pinterest har gjort det godt

Frederikke Sørensen / B2C Manager, Pilgrim

Copyright © PinterestAnnoncering 2021. All rights reserved. En del af Obsidian Digital